O comunicare eficace

Trimite-le oaspeților mesaje clare și în timp util.
Articol creat de Airbnb pe 10 ian. 2024
Timp de citire: 3 minute
Actualizat pe 26 iul. 2024

O comunicare eficace cu oaspeții te poate ajuta să transformi o ședere plăcută într-una minunată. Folosește funcțiile de mesagerie Airbnb pentru a trimite detalii și mementouri importante, pentru a răspunde rapid la întrebări și pentru a oferi o primire călduroasă.

Să începem cu începutul

Modul în care furnizezi informații dă tonul unei șederi. Încearcă să dai dovadă de următoarele calități:

  • Disponibilitate. Activează notificările pentru a primi și a răspunde rapid la mesajele oaspeților. Annette, o gazdă din San Francisco, spune că, chiar și în cazul unor probleme minore, îi roagă pe oaspeți „să ne contacteze imediat și ne vom ocupa noi”.

  • Transparență. Descrie-ți locuința în mod realist și asigură-te că oaspeții știu la ce să se aștepte. „Ceea ce le promiți oaspeților că vor găsi trebuie să coincidă cu ceea ce găsesc când ajung”, explică Daniel, o gazdă din San Francisco.

  • Deschidere. Întreabă-i pe oaspeți cum îi poți face să se simtă în largul lor și bineveniți. „Întotdeauna vor exista lucruri pe care noi, gazdele, nu vom reuși să le anticipăm”, consideră Sadie, o Super-gazdă din Santa Fe, New Mexico.

  • Atenție și amabilitate. Modul în care reacționezi la o problemă poate lăsa o impresie de durată. „Dacă gestionezi corect o situație neplăcută, dând dovadă de empatie și reacționând rapid, un oaspete nemulțumit se poate transforma într-un oaspete care revine la tine”, declară Felicity, membră în Consiliul consultativ al gazdelor și Super-gazdă din New South Wales, Australia.

Mesaje trimise în momente-cheie

Anticipează informațiile de care au nevoie oaspeții pentru a le oferi o experiență plăcută și pentru a reduce numărul de întrebări. Momentele-cheie ale planificării unei călătorii și ale călătoriei în sine sunt:

  • Solicitarea de informații sau cererea de rezervare. Ai 24 de ore pentru a răspunde atunci când te contactează un oaspete, dar cel mai bine este să răspunzi cât mai curând posibil. Majoritatea gazdelor răspund în decurs de o oră. 

  • Confirmarea rezervării. Trimite un mesaj prin care-i mulțumești oaspetelui pentru rezervare și îl anunți că îi stai la dispoziție dacă are întrebări.

  • Sosirea. Cu una sau două zile înainte de sosire, amintește-le oaspeților unde pot găsi instrucțiunile de check-in în aplicație și trimite-le eventuale precizări importante despre cum să intre în locuință.

  • În timpul unei șederi. Întreabă oaspeții la scurt timp după sosire dacă au tot ce le trebuie pentru ca șederea să le fie confortabilă. Poți recomanda magazinele, restaurantele și activitățile tale preferate din zonă.

  • Plecarea. Trimite un mesaj la scurt timp după check-out prin care le mulțumești oaspeților și îi rogi să îți scrie o recenzie. Scrie și tu o recenzie despre ei cât mai curând posibil.

Automatizarea mesajelor

O rată de răspuns bună este unul dintre factorii care îți pot ajuta anunțul să apară mai sus în rezultatele căutărilor efectuate de oaspeți pe Airbnb. 

Utilizează aceste caracteristici din fila Mesaje pentru a anticipa și a răspunde fără întârziere la întrebările de rutină:

Răspunsuri rapide 

  • Creează șabloane de mesaje pentru a trimite cu ușurință informații, cum ar fi unde se poate parca sau dacă oaspeții pot lăsa bagajele înainte de check-in. 

  • Poți personaliza aceste șabloane cu ajutorul codurilor scurte, care completează automat detaliile referitoare la oaspete, rezervare și anunț. 

  • După ce configurezi răspunsurile rapide, o caracteristică din fila Mesaje utilizează inteligența artificială pentru a înțelege întrebarea unui oaspete și pentru a sugera automat cel mai relevant răspuns al tău. 

Mesaje programate 

  • Creează mesaje standard și programează livrarea către oaspeți în momente-cheie, cum ar fi cele menționate mai sus. 

  • Poți personaliza și aceste mesaje folosind coduri scurte.

Este posibil ca informațiile din acest articol să fi suferit modificări de la data publicării.

Airbnb
10 ian. 2024
Ți-a fost de ajutor?